شیمی و مواد شیمیایی

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

باریم کلرید

باریم کلرید

باریم کلرید که با فرمول شیمیایی BaCl2 شناخته می شود، یک ترکیب جامد سفید رنگ است که به آسانی در آب حل می شود و هنگام گرم شدن شعله زرد مایل به سبز ضعیفی تولید می کند. معمولاً در کاربردهای صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیب مولکولی این ماده از یک کاتیون باریم (Ba2+) و یک آنیون کلرید (Cl-) تشکیل شده است.

در حالت بی آب، وزن مولکولی آن 208.23 گرم بر مول است، در حالی که در حالت دی هیدرات، وزن مولکولی آن به 244.26 گرم در مول افزایش می یابد. ساختار کریستالی در حالت بی آب متعامد و هنگامی که هیدراته می شود مونوکلینیک است. این ترکیب با وجود باریم و کلر مشخص می شود.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی

 

باریم کلرید چندین ویژگی فیزیکی دارد. در حالت جامد به صورت ماده ای بی رنگ و بی بو ظاهر می شود. چگالی فرم بی آب 3.9 گرم بر سانتی متر مکعب است، در حالی که فرم دی هیدرات دارای چگالی 3.86 گرم بر سانتی متر مکعب است. نقطه ذوب کلرید باریم در 962 درجه سانتیگراد برای فرم بی آب و 960 درجه سانتیگراد برای فرم دی هیدرات با نقطه جوش 1560 درجه سانتیگراد ثبت می شود. ظرفیت گرمایی و آنتروپی مولی استاندارد هر دو در 123.9 J/mol K اندازه‌گیری می‌شوند، در حالی که آنتالپی استاندارد تشکیل kJ/mol 858.56- است.

در محلول آبی، کلرید باریم خواص خنثی را با سطح pH 7 نشان می دهد و حساسیت مغناطیسی را با اندازه گیری 72.6 x 10-6 cm3 / mol نشان می دهد. حلالیت متفاوتی در آب نشان می دهد: در دمای صفر درجه سانتی گراد 31.2 گرم در 100 میلی لیتر، در 20 درجه سانتی گراد به 35.8 گرم در 100 میلی لیتر افزایش می یابد و در بالاترین دمای 100 درجه سانتی گراد به سطح حلالیت 59.4 گرم می رسد. /100 میلی لیتر.

ساختار کریستالی نیز بر اساس وضعیت هیدراتاسیون متفاوت است. کلرید باریم در شکل بی آب خود به صورت ارتورومبیک ظاهر می شود، در حالی که در شکل دی هیدرات آن ساختار مونوکلینیک به خود می گیرد.

اطلاعات بیشتر در سایت مرک

 

منبع:

شرکت ایکس شیمی فروش مواد شیمیایی

  • فرهاد راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی